Modulele vor avea loc o data pe luna la Bucuresti, timp de 12 luni, in perioada aprilie 2018 - martie 2019 si vor fi livrate de echipe mixte de traineri, atat in lima romana cat si in limba engleza.

Fiecare modul se desfasoara timp de 2-3 zile, in general la final de saptamana. Datele de desfasurare ale modulelor de curs vor fi in general anuntate cu 3 luni in avans. Participarea in program presupune parcurgerea tuturor modulelor de curs.

Lista de module

  • Discovering characteristics of high performing school leaders and develop personalised learning plans
  • Planing and making decisions based on school data and context
  • Visionary leadership
  • Leading your school for change and innovation
  • Leading an effective team of teachers and school staff
  • Improving the quality of teaching
  • The instructional leader’s role in understanding, applying, and implementing progressive strategies for learning
  • Effective whole-school management
  • Practical applications of sustaining system’s change
  • Ethical and moral leadership
  • Emotional intelligence (EI): The importance of relationships
  • Case studies presentations - showcasing results obtained throughout the program
Management bazat pe date si standarde de performanta

Monitorizarea și evaluarea progresului scolii, pentru a identifica puncte tari și puncte slabe și pentru putea a stabili prioritățile școlii. Noi moduri de a aborda evaluarea rezultatelor unei scoli; Moduri de raportare si analiza a eficientei si parametrilor de performata pentru scoli in diverse sisteme educationale de top din lume.

Leadership si viziune

Vizeaza dezvoltarea competențelor de leadership care impacteaza in mod direct calitatea predarii din scoala si calitatea procesului educational pentru toti elevii. Asumarea unui set de valori care vor ghida comportamentele si procesele de lucru al echipei educationale. Definirea unei viziuni pentru dezvoltare si a unor obiective specifice, activitati si planuri de actiune. Orientarea scolii catre o gandire si planificare strategica, bazata pe strategia de dezvoltare si folosind principii de responsabilizare a intregii echipe

Leadershipul schimbarii si al inovarii

Modulul lucreaza la obtinerea unui nivel minimal al calitatii actului educational pentru toti elevii si atingerea unor obiective standard, in timp ce scoala devine totodata orientata catre o cultura deschisa la schimbare, creativitate, inovatie si noi moduri de lucru. Dezvoltarea abilitatilor de a gestiona tranzitii catre schimbari alaturi de echipa, prin colaborare, leadership inspirational. motivare si castigarea angajamentului echipei. Identificarea strategiilor catre imbunatatesc predarea si recunosc practicile exceptionale.

Conducerea unei echipe eficiente

Dezvoltarea abilitatii de a instiga o cultura de performanta, eficienta si incredere in cadrul echipei, analizarea altor echipe educationale eficiente. Construirea de comunitati profesionale care invata si impartasesc bune practici, care se bazeaza pe perfectionare si invatare la locul de munca. Monitorizarea progresului profesorilor si al rezultatelor educationale ale elevilor ca si indicator al eficientei acestora, identificare punctelor tari si slabe si a unor prioritati de dezvoltare pentru scoala ca urmare a acestor analize. Explorarea celor mai noi moduri de a preda in secolul 21.

Imbunatatirea calitatii predarii

Modulul se concentreaza pe imbunatatirea calitatii predarii pentru toti copiii, tratand diferentiat elevi vulnerabili si elevi supradotati. Moduri de imbunatatire a performantei folosind invatarea participativa si moduri specifice de a activa dinamicain clasa. Moduri flexibile de ajustare a curiculumului si structurii de livrare pentru contextul clasei, nevoile elevilor si utilizarea evaluarilor cu sau fara note pentru a identifica progresul individual. Implementarea de modele de management si recunoastere al performantei.

Strategii progresive de invatare

Vizeaza rolul directorului de a imbunatati performanta actiului educational si a defini asteptari corecte si realiste astfel incat fiecare copil sa isi poata atinge potentialul maxim in cadrul activitatilor din scoala. Dezvoltarea de solutii inovative si creative pentru a gestiona obiective de imbunatatire a calitatii, bazate pe gandire critica, abilitatea de a rezolva probleme de viata stransferul de cunostinte si abilitati catre viata reala.

Managementul scolar in mod integrat

Administrarea eficienta a scolilor, cu focus pe procese, sisteme eficiente cu scopul de a creste performanta profesorilor si a elevilor, de a impacta comportamente, a atrage finantari si de a imbunatati rezultatele educationale. Dezvoltarea unei culturi care motiveaza echipa si construieste o miza din imbunatatirea rezultatelor scolii. Construirea unui mod de predare care are in centru abilitatile de viata relevante pentru secolul 21, invatarea prin problematizare, contextualizare si gandire critica si prin ancorarea la competente de viata esentiale. Consolidarea cunostintelor financiare si juridice si administrarea financiara efcienta a resurselor intr-o scoala.

Abilitati antreprenoriale necesare schimbarii

Participantii vor invata cum sa asigure resursele si cadrul necesar pentru a putea dezvolta proiecte noi in cadrul scolii, de la aspecte financiare, la cele de natura legislativa, organizationala si de management al schimbarii. Identificarea de noi oportunitati de finantare in colaborare cu comunitatea locala, granturi, parteneriate cu comunitatea locala si de afaceri. Gestionarea bugetelor si identificarea resurselor de care este nevoie pentru derularea proiectelor. Relationarea cu comunitatea si stakeholderii in contextul noilor proiecte de dezvoltare institutionala.

Leadership bazat pe etica si morala

Modulul dezvolta abilitatile de luare a deziilor in situatii complexe de management care pun in balanta valori fundamentale personale sau ale scolii. Moduri eficiente de a promova valori si comportamente etice in echipa si in randul elevilor si de a le folosi ca pe un reper in luarea deciziilor personale. Rolul reflectiei si al feedback-ul ui in dezvoltarea personala si profesionala, abilitatea de primi si a oferi feedback, conceptul de eficienta personala, corectitudine, comportament etic si nediscriminatoriu.

Inteligenta Emotionala

Diagnoza abilitatii individuale de management al emotiilor, in situatii individuale cat si in contexte de lucru in echipa. Explorarea conceptului de inteligenta emotionala raportat la echipa pe care o conduc, intelegerea impactului pe care profilul individual al fiecareui participant il are asupra echipelor pe care le conduc si succesului acestora.

Prezentarea rezultatelor unui proiect implemantat in scoala

In decursul celor 12 luni de program participantii vor lucra la identificarea unui plan de imbunatatire pentru propria scoala si respectiv implementarea lui. Rezultatele proiectului vor fi prezentate la finalul programului in fata unei echipe formate dintr-o echipa de traineri si mentori din program. Prezentarea va avea in vedere rezultatele obtinute de proiect, planul de actiune implementat, indictorii de evaluare ai succesului folositi, succesul programului si respectiv puncte de imbunatatire.

Cursurile sustinute de catre directorii de scoli invitati din alte tari vor fi sustinute in engleza, insa vor fi asistate de un director de scoala care va facilita livrarea unor elemente de curs si in limba romana.

Toate materialele de curs vor fi disponibile in limba romana. La sesiunile de training limba de predare folosita este limba engleza insa toate sesiunile vor fi livrate de un grup de cel putin 2 traineri, dintre care unul roman, care va detalia conceptele cheie si va facilita intelegerea si interactiunea intre participanti si trainerii din strainatate. Participantii selectati in program vor trebui sa demonstreze un nivel minim de stapanire a limbii engleze insa acesta nu va fi un factor de excludere din program.