Costurile investiției insuficiente în educație în România

2014 – Unicef

Dacă menține investiția în educație la un nivel atât de scăzut, România va pierde între 12 și 17 miliarde de euro în perioada 2015-2025. Cu alte cuvinte: daca România ar crește treptat investiția în educație, de la 4,1% la 6% din PIB, s-ar inregistra o creștere economica mai mare, de la 2% la 2,7-2,95%. Aceasta ar aduce un castig de 12-17 miliarde de euro în următorii zece ani.

Scăderea analfabetismului funcțional – o posibilă prioritate strategică în educație

2015 – Centrul pentru evaluare și analize educaționale

Atunci când se discută despre prioritățile strategice în educație, trebuie luate în calcul și elemente de natura economică. Prin direcțiile de reformă existente, se creează în sistemul de educație din România premisele că fiecare copil care începe școala astăzi să se poată adapta cu succes pe piața muncii peste 20 de ani?

Bunăstarea copilului în mediul rural

2014 – World Vision

Realitatea socială în România, arată că încă există puternice inegalități între oportunitățile de dezvoltare ale copilului din mediul rural față de cel din urban, evidențiate în indicatori statistici relevanți cu efecte pe termen scurt sau mediu asupra copilului dar și cu efecte pe termen lung asupra populației rurale în general.

Abandonul timpuriu și perspective pe piața muncii

2010 – Institutul de Știinte ale Educației

Analizele la nivel național și european arată că în perioada 2000 – 2010, rata de părăsire timpurie a sistemului de educație în România avariat semnificativ, de la valori de vârf în perioada 2000-2004, atunci când rata atingea valori de 22-23%, la valori progresiv mai scăzute în ultimii ani. Datele comparative privind indicatorul rata de părăsire timpurie a sistemului de educație a tinerilor în vârsta de 18- 24 ani ilustrează faptul că România se situează sub nivelul celor mai multe dintre statele membre ale UE. La nivelul anului 2009, de exemplu, dintre cele 27 State Membre, România (16,6%) se situa undeva la coada clasamentului, mai precis era prima dintre ultimele cinci.

Copiii care nu merg la școala – O analiza a participării la educație în învățământul primar și gimnazial

2011 – Institutul de Științe ale Educației și UNICEF

Conform statisticilor oficiale (INS 2011), în anul școlar 2009/2010 1,4% dintre elevii din invatamantul primar și 1,7% dintre elevii din învățământul gimnazial au abandonat școala. Adăugând la aceasta procentul copiilor care nu au frecventat niciodată școala (3,68% în învătământul primar și 3,75% în învătământul gimnazial) avem un număr total de peste 44 mii de copii de vârsta învățământului primar și peste 48 mii de copii de vărsta învătământului gimnazial care sunt în afara sistemului de educaţie.