HumanKind

Programul de educație socio-emoțională de la AVE în parteneriat cu MindUP


Pentru o lume mai responsabilă, mai empatică și cu mai multă compasiune în care copiii învață chiar din școală că emoțiile lor contează.

HumanKind

De ce avem nevoie de educație socio-emoțională?

În urma studiului realizat de Salvați Copiii, s-a observat cum copiii de vârste mici, în special din ciclul primar de studii, au resimţit
mai puternic impactul negativ al izolării. Adolescenţii spun într-o măsură semnificativ mai ridicată că s-au simțit singuri, triști sau furioși.

sursa: Salvați Copiii

47.5%
Plictiseala
1
32.7%
Oboseală
2
27.1%
Tristeţe
3
23.2%
Furie
4

Transformarea începe de aici

Conștientizarea
de sine

Autocontrolul

Conștientizarea relațională

Dezvoltarea competențelor relaționale

Luarea responsabilă a deciziilor

Ce este programul HumanKind de la AVE?

Este programul dezvoltat alături de partenerii noștri de la MindUP | The Goldie Hawn Foundation. Îi sprijinim pe profesori să-și dezvolte competențele socio-emoționale și indiferent de materia predată la clasă să găsească oportunități de învățare pentru elevi. Educația din secolul XXI nu este posibilă fără aceste competențe.

Ce este MindUP | The Goldie Hawn Foundation?

Este programul recunoscut de CASEL (the Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning) organizație a cărei misiune este diseminarea educației socio-emoționale bazate pe dovezi știintifice de mai bine de 20 de ani. Unul dintre membrii marcanți ai boardului fundației a fost Sir Ken Robinson în ultimii săi ani de viața, iar în prezent fiica lui continuă să facă parte din board.

Școlile din pilotul programului HumanKind

 

Acestea sunt școlile HumanKind în care
copiii își vor dezvolta competențele viitorului

 

 
 

Ce presupune pilotul programului
HumanKind pentru școli?

4 sesiuni de formare și 10 sesiuni de mentorat cu specialiști timp de 16 luni

Sesiunile de formare și mentorat vor fi sustinute de formatorii MindUp cu o experiență de peste 10 ani în elaborarea programelor de educație socio-emoțională – SEL în 14 țări ale lumii.

Curricula este adaptată varstelor copiilor din clasele primare și gimnaziu și cuprinde o serie de exerciții pe care profesorii le pot aplica la clasă indiferent de materia pe care o predau. Aceste exerciții permit copiilor însușirea de competențe socio-emotionale transversale aplicabile atât în cadrul școlii, cât și în viață în general.

  • Profesorii participanți vor învăța cum funcționează creierul și cum pot crea în clasă un mediu care să favorizeze concentrarea atenției și deschiderea către învățare a copiilor.
  • Vor învăța despre autocontrol, empatie, crearea de relații armonioase atat între adulții școlii, cât și cu elevii astfel încât să crească comportamentele prosociale și să scadă comportamentele agresive.
  • Ca beneficiu personal, își vor însuși tehnici de gestionare a stresului, ceea ce va avea un impact pozitiv asupra stării lor de bine.

Suport individualizat pentru fiecare școală participantă în program

Fiecare școală va beneficia de sprijinul unui Facilitator de educație socio-emoțională pe toată durata programului.

Scopul acestui rol este de a ajuta echipa de profesori:

  • să-și însușească curricula
  • să depășească obstacolele apărute în implementarea programului
  • să implice și alți actori din ecosistemul școlii în crearea unui climat de bunăstare în scoala.

Îmbunătățirea stării de bine din școală

Școala se află în mijlocul comunității și dacă școala este bine, atunci comunitatea prosperă.

Obiectivul final al acestui program este acela de a îmbunătăți starea de bine din scoală pentru că asta va duce la o mai mare prezență la școală a copiilor și la rezultate academice mai bune.

Am adus la microfon până acum specialiști în psihologie, mindfulness și neuroștiință.

Află de ce e importantă educația socio-emoțională în școli.